Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.08.2016 05:53 - Старецът Паисий за изповедта
Автор: sourteardrop Категория: Изкуство   
Прочетен: 476 Коментари: 1 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Един млад човек отишъл да види Стареца. Бях пристигнал когато той звънеше на вратата, и чаках зад него.
След малко о. Паисий отвори вратата и се приближи до оградата.
- Какво има, какво ви води насам? - попита Старецът.
- Отче, бих искал да ви видя и да се посъветвам с вас.
- Изповядахте ли се? Имате ли свой духовник?
- Не, отче, нямам духовник и не съм се изповядал.
- Тогава е по-добре да отидете да се изповядате и тогава да дойдете при мен.
- Защо не сега, отче?
- Ще Ви обясня, за да ме разберете. Умът Ви е смутен и объркан от греховете, които сте извършили; и поради
това не можете да разберете състоянието, в което се намирате. Ето защо няма да успеете да ми дадете
ясна представа за своя проблем. Но ако се изповядате, умът Ви ще се очисти и Вие ще видите нещата по
съвсем друг начин.
- Отче, може би аз съм объркан и не съм в състояние да Ви разкажа какво точно не е в ред при мен, но Вие
сам ще можете да разберете същността на проблема ми и да ми кажете какво да правя.
- Слушайте, дори и да успея да видя с известна яснота какво не е в ред, то си остава вътре във Вас. Тъй като
умът Ви е затормозен, Вие нито ще разберете, нито ще запомните това, което ще Ви кажа. Ако се изповядате,
тогава и двамата ще бъдем настроени на една и съща духовна “честота” и ще можем да общуваме. Така че
отидете при духовник и се изповядайте, и ще ви чакам да дойдете.
Отче, защо трябва да се изповядвам, след като отново ще извърша същите грехове?
А Старецът му казал:
- През войната, когато някой войник е ранен в крака, той отива при лекаря да излекува раната му, за да може
да продължи да воюва. Но ако той каже: “Защо трябва лекарят да лекува раната ми, като може да ме ранят
отново?” Тогава раната ще остане отворена и открита за бактериите; ще се инфектира и не е изключено
войникът да умре от кръвоизлив. Същото става и с изповедта. Трябва да се изповядате, а ако пак сгрешите,
отново ще се изповядате, докато не се научите да не падате и да стоите здраво на краката си.



Гласувай:
0



1. sourteardrop - !
25.08.2016 06:02
І Съборно послание на Св.Йоан Богослов
[1:1] Което е било отначало, което сме чули, което сме видели с очите си, което сме наблюдавали и което ръцете ни са попипали, за Словото на живота
[1:2] (и животът се яви, и ние видяхме, и свидетелствуваме, и ви възвестяваме вечния живот, който беше у Отца и се яви нам),
[1:3] което сме видели и чули, ви възвестяваме, за да имате и вие общение с нас; а нашето общение е с Отца и Неговия Син Иисуса Христа.
[1:4] И това ви пишем, за да бъде радостта ви пълна.
[1:5] И благовестието, което чухме от Него и ви възвестяваме, е това, че Бог е светлина, и в Него няма никаква тъмнина.
[1:6] Ако кажем, че имаме общение с Него, а ходим в тъмнината, ние лъжем и не постъпваме по истината;
[1:7] ако ли ходим в светлината, както и Той е в светлината, имаме общение един с други, и кръвта на Иисуса Христа, Неговия Син, ни очистя от всеки грях.
[1:8] Ако кажем, че нямаме грях, себе си мамим, и истината не е в нас.
[1:9] Ако изповядваме греховете си, Той е верен и праведен, за да ни прости греховете и ни очисти от всяка неправда.
[1:10] Ако кажем, че не сме съгрешили, правим Го лъжец, и словото Му не е в нас.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sourteardrop
Категория: Изкуство
Прочетен: 4656836
Постинги: 5200
Коментари: 2777
Гласове: 1234
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930