Постинг
28.05.2014 03:02 -
По какво се различава православието от будизма и Православният възглед за йога
Автор: sourteardrop
Категория: Изкуство
Прочетен: 857 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 28.05.2014 03:04
Прочетен: 857 Коментари: 2 Гласове:
0
Последна промяна: 28.05.2014 03:04
Автор: Диакон Георгий Максимов Раздел: Православна литература Издателство: Св. Вмчк Георги Зограф - Света Гора Народност: руска ISBN: 9547703995 първо издание, 2012 год. Цена: 3,00 лв |
|
В тази брошура са посочени основните различия между православното християнство и будизма - различното отношение към Бога, света и човека, разликата в разбирането на злото и страданията и в основните положения на аскетическата практика на тези религии. Цитират се както творенията на Светите Отци, така и будистките канонически източници. |
Автор: Диакон Георгий Максимов Раздел: Православна литература Издателство: Св. Вмчк Георги Зограф - Света Гора Народност: руска ISBN: 9547703933 първо издание, 2012 год. Цена: 3,00 лв |
|
Сборник статии |
Следващ постинг
Предишен постинг
1.
sourteardrop -
За това, кое може да се изрази с думи и кое не може, кое може да бъде опознато и кое превъзхожда познанието
28.05.2014 04:18
28.05.2014 04:18
Който иска да говори или да слуша за Бога, трябва да знае, че не всичко, отнасящо се до Божеството и
Неговото Домостроителство, е неизразимо, но и не всичко е лесно изразимо, не всичко е непознаваемо, но
и не всичко е познаваемо; защото едно е познаваемото, а друго - изразяваното с думи, така както едно е
да говориш, а друго - да знаеш. Така че много от онова, което опознаваме неясно за Бога, не може да бъде
изразено в цялата му пълнота; но както ни е присъщо, така и сме принудени да говорим за онова, което
ни превъзхожда. Например, като говорим за Бога, Му приписваме сън, гняв, безгрижие, ръце, нозе и други
подобни неща 1 .
Знаем и изповядваме, че Бог е безначален, безкраен, вечен, вечносъществуващ, несътворен, неизменяем,
неизменен, прост, несложен, безтелесен, невидим, неосезаем, неограничен, безпределен, непознаваем,
непостижим, благ, праведен, всемогъщ, вседържител, всевиждащ, всепромислител, всевладика и съдия,
както и това, че Бог е един, тоест едно Същество; че Той може да бъде познат и съществува в три
Ипостаси (Лица): Отец, Син и Свети Дух; че Отец, Син и Светият Дух са едно по отношение на всичко, с
изключение на неродеността, родеността и изхождането; че Единородният Син и Слово Божие, и Бог, поради
добросърдечието Си, заради нашето спасение, по благоволението на Отца и със съдействието на Светия
Дух, след като бе безсеменно заченат, се роди нетленно от света Дева и Богородица Мария чрез Светия
Дух и стана от Нея съвършен човек; и че Той едновременно е и съвършен Бог, и съвършен Човек, от две
естества - божествено и човешко, и може да бъде познат в две естества, надарени с ум и воля, дейни
и автономни, накратко казано, съвършени според определението и представата за всяко от тях, тоест за
Божеството и човечеството, но в една сложна Ипостас; че Той освен това и бе гладен, и бе жаден, и се
уморяваше, и бе разпнат, и действителноприе смърт и погребение, и възкръсна на третия ден, и възлезе на
небесата, откъдето бе дошъл при нас и пак ще
цитирайНеговото Домостроителство, е неизразимо, но и не всичко е лесно изразимо, не всичко е непознаваемо, но
и не всичко е познаваемо; защото едно е познаваемото, а друго - изразяваното с думи, така както едно е
да говориш, а друго - да знаеш. Така че много от онова, което опознаваме неясно за Бога, не може да бъде
изразено в цялата му пълнота; но както ни е присъщо, така и сме принудени да говорим за онова, което
ни превъзхожда. Например, като говорим за Бога, Му приписваме сън, гняв, безгрижие, ръце, нозе и други
подобни неща 1 .
Знаем и изповядваме, че Бог е безначален, безкраен, вечен, вечносъществуващ, несътворен, неизменяем,
неизменен, прост, несложен, безтелесен, невидим, неосезаем, неограничен, безпределен, непознаваем,
непостижим, благ, праведен, всемогъщ, вседържител, всевиждащ, всепромислител, всевладика и съдия,
както и това, че Бог е един, тоест едно Същество; че Той може да бъде познат и съществува в три
Ипостаси (Лица): Отец, Син и Свети Дух; че Отец, Син и Светият Дух са едно по отношение на всичко, с
изключение на неродеността, родеността и изхождането; че Единородният Син и Слово Божие, и Бог, поради
добросърдечието Си, заради нашето спасение, по благоволението на Отца и със съдействието на Светия
Дух, след като бе безсеменно заченат, се роди нетленно от света Дева и Богородица Мария чрез Светия
Дух и стана от Нея съвършен човек; и че Той едновременно е и съвършен Бог, и съвършен Човек, от две
естества - божествено и човешко, и може да бъде познат в две естества, надарени с ум и воля, дейни
и автономни, накратко казано, съвършени според определението и представата за всяко от тях, тоест за
Божеството и човечеството, но в една сложна Ипостас; че Той освен това и бе гладен, и бе жаден, и се
уморяваше, и бе разпнат, и действителноприе смърт и погребение, и възкръсна на третия ден, и възлезе на
небесата, откъдето бе дошъл при нас и пак ще
дойде - и Божественото Писание, и целият събор на светиите
свидетелства за това.
Но какво представлява Божието същество или как Той е във всичко, или по какъв начин Единородният Син и
Бог, като унижи Себе Си, стана човек от девствени кърви, тоест по друг свръхестествен закон, или как ходел
по водата със сухи нозе - това не знаем и не можем да изречем. И така не можем да кажем, нито дори и да
помислим нищо за Бога, освен това, което ни е изречено, казано или открито от Самия Бог в Божествените
Писания на Стария и Новия Завет 2 .
1Св.
цитирайсвидетелства за това.
Но какво представлява Божието същество или как Той е във всичко, или по какъв начин Единородният Син и
Бог, като унижи Себе Си, стана човек от девствени кърви, тоест по друг свръхестествен закон, или как ходел
по водата със сухи нозе - това не знаем и не можем да изречем. И така не можем да кажем, нито дори и да
помислим нищо за Бога, освен това, което ни е изречено, казано или открито от Самия Бог в Божествените
Писания на Стария и Новия Завет 2 .
1Св.
Търсене
За този блог
Гласове: 1234
Блогрол
1. тавор - читалня
2. утешение
3. за децата
4. библиотека за дечица
5. уродив ради Христа
6. аутсайдери
7. за младите
8. православен каталог
9. muguet blanc
10. български светии
11. църковни сайтове
12. Жития на светиите - Чети-Минеите на св. Дм. Ростовски
13. jeanne d'arc
14. grenouille verte
15. за науката за смъртта - от П. Калиновски
16. шахмат в рая
17. добротолюбие
18. за молитвата
19. Светици с името Виктория в Православната църква
20. Бог е любов
21. да възпиташ християнче
22. църковен вестник
23. икони света гора.зограф
24. православен свят
25. всемирно православие
26. момкови сълзи
27. света гора зограф
28. Свети места вж загубените софийски храмове
29. Душата след смъртта - Йеромонах Серафим Роуз
30. Архимандрит Серафим (Алексиев) — Духовно наследие
2. утешение
3. за децата
4. библиотека за дечица
5. уродив ради Христа
6. аутсайдери
7. за младите
8. православен каталог
9. muguet blanc
10. български светии
11. църковни сайтове
12. Жития на светиите - Чети-Минеите на св. Дм. Ростовски
13. jeanne d'arc
14. grenouille verte
15. за науката за смъртта - от П. Калиновски
16. шахмат в рая
17. добротолюбие
18. за молитвата
19. Светици с името Виктория в Православната църква
20. Бог е любов
21. да възпиташ християнче
22. църковен вестник
23. икони света гора.зограф
24. православен свят
25. всемирно православие
26. момкови сълзи
27. света гора зограф
28. Свети места вж загубените софийски храмове
29. Душата след смъртта - Йеромонах Серафим Роуз
30. Архимандрит Серафим (Алексиев) — Духовно наследие