Постинг
06.08.2018 06:31 -
Днес е ПРЕОБРАЖЕНИЕ ГОСПОДНЕ! Честит празник на всички православни братя и сестри!
При Преображението Христовите ученици са свидетели на едно явяване на Господа в трите Лица - теофания на Троицата. Гласът на Отца свидетелства, Духът осветява, а Синът приема и проявява словото и светлината - това е явяването на Светата Троица при Преображението.
С любов ще те изричам
Размисли за националния празник на Бълга...
ТАКА СЪМ СЕ РАЗМИСЛИЛА СЛЕД 2ч- БЛИЗО ОБ...
Размисли за националния празник на Бълга...
ТАКА СЪМ СЕ РАЗМИСЛИЛА СЛЕД 2ч- БЛИЗО ОБ...
Следващ постинг
Предишен постинг
Автор: Епископ Пахомий (Брусков)
В името на Отца и Сина и Светия Дух! Скъпи братя и сестри, сърдечно поздравявам всички вас с празника Преображение Господне!
В този ден Христос взел Своите ученици Петър, Иаков и Йоан, изкачил се на високата планина и се преобразил пред тях. Светите отци казват, че Господ ненапразно взел именно тези най-близки ученици, чийто живот и добродетели може да се изразят с три думи: вяра, надежда и любов. Вярата на апостол Петър нямала равна на себе си. Господ казва: „на тоя камък ще съградя църквата Си, и портите адови няма да й надделеят” (Мат. 16:18). Апостол Иаков е един от първите мъченици, отдал своя живот за вярата Христова, за проповед на Евангелието. Църквата свързва неговото служение с добродетелта на надеждата, защото ако няма надежда за вечен живот, човек не може да се спаси. Свети Йоан Богослов – това е апостолът на любовта. Целият му живот, цялото му служение – това е проповед за любовта.
И ето Господ се преобразява, Неговият лик, дрехите Му стават дотолкова прозрачни, бели като светлина, която не може да се сравни с нищо. Апостолите изпадат в страх, те не знаят какво да говорят, не разбират какво чудо се разкрива пред тях. И Петър казва: „Господи, добре е да бъдем тука; ако искаш, да направим тук три сенника: за Тебе един, за Моисея един, и един за Илия” (Мат. 17:4). Той не знаел какво да каже, но сърцето му подсказвало, че Божията благодат утешава човека, както нищо друго в тоя живот.
За нас, братя и сестри, това е велико чудо е важно още и, защото „светъл облак ги засени; и чу се из облака глас, който казваше: Този е Моят възлюбен Син, в Когото е Моето благоволение; Него слушайте” (Мат. 17:5). Бог Отец известява човешкия род за Своя Син и дава заповед да слушаме своя Спасител, да вникваме в това, което Той ни говори и да вярваме на тези думи. Апостолите вложили това Божие слово в своето сърце и в своя живот се стараели да го изпълняват. Те разнесли по много страни благата вест – учението на Господа Иисуса Христа.
цитирайВ името на Отца и Сина и Светия Дух! Скъпи братя и сестри, сърдечно поздравявам всички вас с празника Преображение Господне!
В този ден Христос взел Своите ученици Петър, Иаков и Йоан, изкачил се на високата планина и се преобразил пред тях. Светите отци казват, че Господ ненапразно взел именно тези най-близки ученици, чийто живот и добродетели може да се изразят с три думи: вяра, надежда и любов. Вярата на апостол Петър нямала равна на себе си. Господ казва: „на тоя камък ще съградя църквата Си, и портите адови няма да й надделеят” (Мат. 16:18). Апостол Иаков е един от първите мъченици, отдал своя живот за вярата Христова, за проповед на Евангелието. Църквата свързва неговото служение с добродетелта на надеждата, защото ако няма надежда за вечен живот, човек не може да се спаси. Свети Йоан Богослов – това е апостолът на любовта. Целият му живот, цялото му служение – това е проповед за любовта.
И ето Господ се преобразява, Неговият лик, дрехите Му стават дотолкова прозрачни, бели като светлина, която не може да се сравни с нищо. Апостолите изпадат в страх, те не знаят какво да говорят, не разбират какво чудо се разкрива пред тях. И Петър казва: „Господи, добре е да бъдем тука; ако искаш, да направим тук три сенника: за Тебе един, за Моисея един, и един за Илия” (Мат. 17:4). Той не знаел какво да каже, но сърцето му подсказвало, че Божията благодат утешава човека, както нищо друго в тоя живот.
За нас, братя и сестри, това е велико чудо е важно още и, защото „светъл облак ги засени; и чу се из облака глас, който казваше: Този е Моят възлюбен Син, в Когото е Моето благоволение; Него слушайте” (Мат. 17:5). Бог Отец известява човешкия род за Своя Син и дава заповед да слушаме своя Спасител, да вникваме в това, което Той ни говори и да вярваме на тези думи. Апостолите вложили това Божие слово в своето сърце и в своя живот се стараели да го изпълняват. Те разнесли по много страни благата вест – учението на Господа Иисуса Христа.
Но това слово се отнася и до всеки от нас. И ние трябва да бъдем истински ученици на своя Господ, истински апостоли. А словото Божие ни се открива в Евангелието. Именно затова на всяко богослужение и у дома в своето молитвено правило ние четем Свещеното Писание. Свети Игнатий (Брянчанинов) казва, че човек трябва сякаш да разтвори своя ум в Евангелието, всяка постъпка да оценява и сравнява с това, което е описано в Свещеното Писание. Например, човек е обзет от гняв, а апостолът казва, че „човешкият гняв не върши Божия правда” (Иак. 1:20). Ако ние таим обида от някого, трябва да си припомним думите на Христос, Който казва: „Прощавайте, простени ще бъдете” (Лк. 6:37).
Този празник от дълбока древност наричали монашески. И действително във всички времена отричането от себе си и от света, следването на Христос, изпълнението на всички Негови заповеди било главно за монашестващите, за тези, които избирали подвига и теснотата на християнския път. Ние виждаме, че Христос взема учениците и ги възвежда на планината. Това също е символичен образ. Човек, желаещ да се преобрази, да се срещне с Бога, трябва да отложи всички житейски грижи, да се откъсне от земните дела. И тук става дума не само за монашестващите – всеки християнин трябва да намери за себе си начин да подражава на този образ. В своето сърце трябва да се отречем от всичко земно. Нали Господ казва: „Първом търсете царството на Бога и Неговата правда, и всичко това ще ви се придаде” (Мат. 6:33). Когато започнем да живеем, поставяйки на първо място християнските заповеди, много неща в нашия живот ще започнат да се променят.
Апостолите, съзерцавайки Лика на преобразилия Се Христос, вложили тази радост в своето сърце. И, когато те отивали на смърт, на подвиг, те винаги си спомняли за нея. А когато апостол Петър се отрекъл от Христос, единственото, което го спасило от страшното отчаяние, в което изпаднал Юда, това е споменът за Преображението Господне.
Поздравявам всички вас с празника и искам да пожелая на всички ви,
цитирайТози празник от дълбока древност наричали монашески. И действително във всички времена отричането от себе си и от света, следването на Христос, изпълнението на всички Негови заповеди било главно за монашестващите, за тези, които избирали подвига и теснотата на християнския път. Ние виждаме, че Христос взема учениците и ги възвежда на планината. Това също е символичен образ. Човек, желаещ да се преобрази, да се срещне с Бога, трябва да отложи всички житейски грижи, да се откъсне от земните дела. И тук става дума не само за монашестващите – всеки християнин трябва да намери за себе си начин да подражава на този образ. В своето сърце трябва да се отречем от всичко земно. Нали Господ казва: „Първом търсете царството на Бога и Неговата правда, и всичко това ще ви се придаде” (Мат. 6:33). Когато започнем да живеем, поставяйки на първо място християнските заповеди, много неща в нашия живот ще започнат да се променят.
Апостолите, съзерцавайки Лика на преобразилия Се Христос, вложили тази радост в своето сърце. И, когато те отивали на смърт, на подвиг, те винаги си спомняли за нея. А когато апостол Петър се отрекъл от Христос, единственото, което го спасило от страшното отчаяние, в което изпаднал Юда, това е споменът за Преображението Господне.
Поздравявам всички вас с празника и искам да пожелая на всички ви,
и ние, вкусили радостта от молитвата, от Божията благодат, да носим светлината на Преображението в света, на своите близки. Излизайки от храма, ние се сблъскваме с проблеми, с трудности, с изкушения. И важнo е да имаме в сърцата си вяра в Бога. Тогава ние можем и на другите да помогнем, и себе си да не загубим. Честит празник, скъпи братя и сестри! Амин!
Превод: Иконом Йоан Карамихалев
цитирайПревод: Иконом Йоан Карамихалев
Търсене
За този блог
Гласове: 1234
Блогрол
1. тавор - читалня
2. утешение
3. за децата
4. библиотека за дечица
5. уродив ради Христа
6. аутсайдери
7. за младите
8. православен каталог
9. muguet blanc
10. български светии
11. църковни сайтове
12. Жития на светиите - Чети-Минеите на св. Дм. Ростовски
13. jeanne d'arc
14. grenouille verte
15. за науката за смъртта - от П. Калиновски
16. шахмат в рая
17. добротолюбие
18. за молитвата
19. Светици с името Виктория в Православната църква
20. Бог е любов
21. да възпиташ християнче
22. църковен вестник
23. икони света гора.зограф
24. православен свят
25. всемирно православие
26. момкови сълзи
27. света гора зограф
28. Свети места вж загубените софийски храмове
29. Душата след смъртта - Йеромонах Серафим Роуз
30. Архимандрит Серафим (Алексиев) — Духовно наследие
2. утешение
3. за децата
4. библиотека за дечица
5. уродив ради Христа
6. аутсайдери
7. за младите
8. православен каталог
9. muguet blanc
10. български светии
11. църковни сайтове
12. Жития на светиите - Чети-Минеите на св. Дм. Ростовски
13. jeanne d'arc
14. grenouille verte
15. за науката за смъртта - от П. Калиновски
16. шахмат в рая
17. добротолюбие
18. за молитвата
19. Светици с името Виктория в Православната църква
20. Бог е любов
21. да възпиташ християнче
22. църковен вестник
23. икони света гора.зограф
24. православен свят
25. всемирно православие
26. момкови сълзи
27. света гора зограф
28. Свети места вж загубените софийски храмове
29. Душата след смъртта - Йеромонах Серафим Роуз
30. Архимандрит Серафим (Алексиев) — Духовно наследие