Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.04.2017 04:56 - ЛЮБОВ Е ИМЕТО НА БОГА
Автор: sourteardrop Категория: Изкуство   
Прочетен: 489 Коментари: 0 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image
 Всички същества могат да се разделят на сътворени и нетварни.
Бог е несътворен, всичко останало е тварно.
И любовта е нетварна, несътворена и вечна.
Защото любовта е не Божествено свойство, 
но е име Божие - едно от Божиите имена и същност на Божественото битие.
Затова и е казано:
„Бог е любов”.

Казано е още, че Бог е Истина и Слово.
Чудна е тази славянска дума Истина, която абсолютно точно определя Онзи, Който винаги съществува. 
„Аз съм Онзи, Който Съм”, накратко, Аз винаги Съм същият, неизменен, „Същият”, (Този, Който Съм) на старославянски, и „О ОН” на гръцки.
А Слово или Логос е образ на невидимия Бог.
И доколкото Истината и Словото са вечно в Бога и са Бог, така също и Любовта. И както само Словото говори за Себе си:
„Аз съм Алфа и Омега, Началото и Краят”, така и Любовта може да каже за себе си:
„Аз съм Алфа и Омега”.

Като любов Бог се е открил на човешкия род в откровението на единството на Света Троица, Отец и Син и Светий Дух - Единен Бог и чрез въплъщението на Бога Слово.
В Стария Завет, а това е Заветът на Закона, Бог като Света Троица още се предчувства; също както и Любовта още незабелязано и като че между другото е поставена сред многото други заповеди на Закона. 
(Втор. 6:5, Лев. 19:18).
Светът още не е узрял за приемане на учението за Светата Троица, следователно и за Любовта.
А тези две понятия са неделими.
Любовта и Заповедта за любовта, последната от заповедите в Стария Завет, става първа в Новия Завет.

св.Николай Велимирович
                 



Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: sourteardrop
Категория: Изкуство
Прочетен: 4633713
Постинги: 5200
Коментари: 2777
Гласове: 1232
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031