Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.01.2015 08:16 - Езерни молитви
Автор: sourteardrop Категория: Изкуство   
Прочетен: 432 Коментари: 0 Гласове:
2



 Господи, сладка тайна на душата ми,
колко лек излиза този свят, когато го меря на един
кантар с Теб!
На едната страна на кантара - езеро от разтопено 
злато; на другата - тъмен дим.
Всичките ми грижи и тялото ми стрептежите му от
сладост и горчилка какво са, ако не дим, зад който
душата ми плува по златното езеро?
Как да разкрия на хората тайната, която виждам 
през кръговете Твои архангели? Как да говоря на
трохите за цялото? Как ноктите на нозете ще
разберат за течението на кръвта? Истина, мъчно е
на онемелия от чудо да говори на оглушели от 
крясъци. Първо е раждането, па тогаз сътворението. Както
мисълта първо се ражда чудно и тайнствено у човека
и едва тогава става на дело, тъй чудно и тъй тайнствено
се е родил у Теб Всечовекът, Единородният; с Него е
сътворено всичко, което Бог може да сътвори. 
В Твоето непорочно девство с действието на 
Всесветия Дух се роди Син. Това е раждане на Бога
свише.
Както е горе, така е и долу, казаха старите. Това, 
което стана на небето, стана и на земята. Това,
което стана във вечността, стана и във времето. 
Мил си ми, любов моя, защото Си тайна. Нали
всяка любов гори и не изгаря докато трае 
тайната. Открита тайна - изгоряла любов.
Заклевам Ти се във вечна любов, както Ти ми се
заклеваш във вечна тайна.
Облякъл си се в седморни небеса, скрил си се
предълбоко от всички очи. И да се слеят всички 
слънца в едно око, пак не биха прогорили Твоето
було. Не нарочно Си се укрил, Велики Господи,
ами поради нашето несъвършенство. Разложеното 
и разтрошено творение не Те вижда. Сам за 
този не си скрит, който е станал едно с Теб. За
този не си скрит, за когото е строшена стената 
между Аз и Ти.
Господи, мила тайна на душата ми, колко лек излиза
този свят, когато го меря на един кантар с Теб.
На едната страна на кантара - езеро от разтопено 
злато, на другата - тъмен дим.

св. Николай Велимирович




Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: sourteardrop
Категория: Изкуство
Прочетен: 4633658
Постинги: 5200
Коментари: 2777
Гласове: 1232
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031