Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.10.2013 11:08 - Моето слово е мой живот и моя песен
Автор: sourteardrop Категория: Изкуство   
Прочетен: 393 Коментари: 0 Гласове:
0



Приеми за жертва моите слова, Отче мой - покайния ми детски шепот приеми, Отче мой!
Изправи словото ми по Твоята истина, и го приеми в подножието на Твоите нозе.
Прикади моята жертва с благомира на светителската молитва, и не я отхвърляй, Трислънчеви Владико на световете.
Сладкодумна жертва Ти принасят ангелските чинове, но тяхното слово струи към тях от Тебе,
и се връща към Тебе, незамесено с неприятната тъма на света и несподавено в гърлото на греха.

Беден съм, и нищо друго нямам, което да положа на Твоя жертвеник, освен тези слова.
О, когато бих Ти принесъл нещо друго, пак бих ти принесъл слово. Защото, какво са вещите, сравнени със словата!

Цялата вселена си изпълнил с езици, които са пламенни, когато Ти въздигат хвала,
и вода - когато за себе си шепнат Твоето хваление.

И когато бих Ти принесъл агне, пак бих Ти принесъл едно слово.
И когато бих Ти принесъл птица, пак бих Ти принесъл едно слово.
Защо да принасям чуждо слово на моя Господ, защо чуждо, а не свое?

Кои ме направи господар на чуждия живот и на чуждата песен, на чуждите пламъци и на чуждата жертва - кой?

Моето слово е моят живот и моята песен, мой пламък и моя жертва.
От Твоя Син взех и на Тебе принасям - приеми и не отхвърляй, Майко препълнена с милости.

Избрах шепа пшеница от нивата с плевелите, приеми макар и едно зрънце от моята шепа, и ще ме направиш щастлив.
От едно зърно Ти можеш да замесиш хляб, достатъчен за целия народ.

Приеми моята красота, Сине Възкресителю, приеми и не отхвърляй красотата сиромашка.
Приеми моята жертва не за мене, но за някой, който е по-беден от мене; има ли такъв?
Който няма дори толкова, колкото имам аз, за него приеми моята жертва; съществува ли такъв?

Като хармоника ме смачка света; едва взимам дъх и издишам.
Нека Твоите ангели дадат благозвучност на моето издихание, и го изнесат пред Тебе, любов моя!

Спомням си за всички добрини, които си ми направил в живота, неуморни Съпроводниче мой,
и Ти принасям един взаимен подарък от себе си.
Не Ти се принасям целия, защото цял не съм достоен да изгоря на Твоя пречист жертвеник.
Онова, което е предназначено за смърт и тление не мога да принеса на Безсмъртния, за жертва.
Принасям Ти само това, което е израснало под Твоя светлик в мене, което от Твоето слово е спасено в мене.
Приеми за жертва моето слово, Триединна Цветна Китко - детското заекване на новородения приеми.

Когато запеят ангелските хорове около Твоя престол, когато загърмят архангелските тръби,
когато Твоите мъченици заридаят от радост, и Твоите светители зашепнат молитви за спасението на Църквата на земята,
не презирай за жертва моето слово, Господи Боже мой.
Не недочувай, но чуй.
Моля Ти се и Ти се покланям, сега и винаги и във вечни векове. Амин!

 Св. Николай (Велимирович)

image



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: sourteardrop
Категория: Изкуство
Прочетен: 4648364
Постинги: 5200
Коментари: 2777
Гласове: 1233
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930