Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.03.2017 20:37 - Господи и Владико на моя живот, не ми давай дух на безделие, униние,...
Автор: sourteardrop Категория: Изкуство   
Прочетен: 452 Коментари: 0 Гласове:
3



image 
Човекът така е устроен да се стреми към Бога. Може да се каже че е като слънчогледа - стреми се към Създателя си. Но човешките пътища са много и често въпреки най-добрите намерения водят до крушение. Това е защото човекът лесно се заблуждава и има склонност да приема желаното за реално. Пък и каква е тази мяра човешка, която може да отсъди правилно кое е добро и кое зло? Като слепци се лутаме в лабиринт от страсти и добри намерения... За злите намерения изобщо не искам да коментирам. Човек наистина е немощен и безсилен да се справи духовете на злобата. Ако не беше така нямаше Божият Син да се въплъти, да бъде разпнат и да възкръсне за да ни избави от смъртта. Но човек трудно осъзнава присъствието на Спасителя в живота си докато не се сблъска лично със смъртта. Тогава, когато няма как да я заобиколиш се изправяш и пред Бога /или поне осъзнаваш че стоиш пред Него, че Той те вижда и че чете в сърцето ти като в отворена книга/. Срещата с Бога изпепелява всичко ненужно, страстите угасват и остава копнежът по Божията благодат. Само, който е изпитал дори и за части от секундата колко безбрежна е Божията любов може да разбере какво означава "Нека сами себе си, един другиму и целия си живот на Христа Бога да отдадем". Бог е любов, но Бог е и огън и нетварна светлина. Страшно е да стоиш пред Бога но и велико е да осъзнаеш, че Бог е Вседържител и че да, сега, в тази минута те държи, държи всички ни, държи и тези в Рая и тези в Ада и тези, тук които сме. - Бог е Всемогъщ, Всеподател и Вседържител!
Когато осмисляме какво значи Всеподател тогава се смиряваме в страх Божи. А когато въпреки нашето очевидно безумие и немощ Бог ни спасява - тогава душата ни пее Алилуя! и разбираме Божието Всемогъщество. Слава Тебе Боже, слава Тебе! Амин!



http://sourteardrop.blog.bg/izkustvo/2015/01/14/bog-e-vsemogysht-vsepodatel-i-vsedyrjitel.1330264

Душата ми жадува за живия Бог. Душата ми отново търси да се наслади до насита на Господа. О, непостижима Божия милост: Господ създаде човека от прах, вдъхна му жизнено дихание и човешката душа стана родна на Бога.

Господ дотолкова възлюби Своето създание, че даде на човека Светия Дух и човекът позна своя Създател и обикна своя Господ.

Светият Дух е любов и сладост за душата, ума и тялото. Но когато душата изгуби благодат или когато благодатта намалее, тогава душата отново търси със сълзи Светия Дух, скърби по Бога и говори:

„Душата ми тъгува по Бога и със сълзи Го търся.

Как да не Те търся, Господи? Преди това Ти Сам ме потърси и ми даде да се насладя на Светия Дух. И сега душата ми скърби за Тебе. Сърцето ми Те възлюби и Те моля: дай ми заради Твоята любов да претърпя всички скърби и болки.“

Великопостна молитва 
на Св. Ефрем Сирин

Господи и Владико на моя живот,
не ми давай дух на безделие, униние,
властолюбие и празнословие.
Но дух на целомъдрие, смиреномъдрие,
търпение и любов дарувай на мене, Твоя раб.
Ей, Господи Царю!
дарувай ми да виждам моите прегрешения
и да не осъждам моя брат,
защото си благословен во веки веков.

Амин.

http://www.pravoslavieto.com/molitvoslov/docs/molitva_sv_Efrem_Sirin.htm#1

Тази молитва на светия наш отец Ефрем Сирин, подвизавал се в Сирия преди повече от хиляда и петстотин години, в V век, се повтаря през целия Велик пост.
                 



Гласувай:
3



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: sourteardrop
Категория: Изкуство
Прочетен: 4653732
Постинги: 5200
Коментари: 2777
Гласове: 1234
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930