1) Първородният грях и чрез греха смъртта са преминали от Адама във всички хора: Иоан. 14:4; Пс. 50:7; Рим. 12:7-19; Еф. 2:3.
2) От този грях, както и от всички грехове, спасява Св. кръщение: 1 Петр. 3:21; Гал. 3:27; Рим. 6:5; 1 Кор. 6:11; Деян. 2:38 и 22:16; Тит. 3:5. То трябва да бъде водно: Иоан. 3:5; Деян. 8:38-39 и 10:47.
3) Некръстеният човек не може да влезе в Царството Божие: Иоан. 3:5; 1 Кор. 15:50; Откр. 21:27.
4) Затова трябва и децата да се кръщават: Иоан. 3:5;Деян. 2:38-39.
5) Децата и без вяра могат да получават освещение от Бога и благодатта на Св. Духа: Иер. 1:5; Съд. 13:4-7;Лук. 1:15; Мат. 21:15-16; Пс. 21:10-11; Мат. 19:15.
6) Децата се кръщават по вярата на родителите, възприемниците и извършителите на кръщението: Мат.8:5-13; 15:22-28; 17:15-18; 9:1-2.
8) Обещанието за отпускане на греховете е дадено от Бога не само на възрастните, но и на децата: Деян. 2:38-39.
9) Главните основания за кръщението на децата: Иоан. 3:5 и Деян. 2:38-39.
10) Некръстените деца на сектантите не ще влязат в царството Божие още и затова, че те не са се облекли в Христа (Гал. 3:27), не са се съединили с Него (Рим. 6:5), не са се умили, не са се осветили, не са се оправдали (1Кор. 6:11); те не са родени в банята на възраждането от Св. Духа (Тит. 3:5), затова те са плът и кръв (Иоан. 3:6), които не могат да наследят царството Божие (1Кор. 15:50).
11) Кръщението не е "знак" на съюза с Бога и на приемане на кръщавания в обществото на вярващите, то не е удостоверение, че греховете на кръщавания вече са простени пред кръщението. Кръщението е тайнство, по време на което на кръщавания се прощават и първородният, и личните грехове: Деян.2:38; 22:16; 1 Петр. 3:21; Тит. 3:5 и 1 Кор. 6:11.
12) Скръб очаква сектантите, които пречат на децата си да дойдат при Христа чрез Св. кръщение: Мат. 19:14и 23:13.
Бележки
1"Евангелист", юли-септември, 1920 г., бр. 3, стр. 4.
2 Пак там, стр. 5.
3 Homilia ad neopnyt.
4 В Евангелието, издадено от протестантите на български език, очевидно умишлено, за пропагандни цели, е неправилно преведена гръцката дума "anothem" (свише); тая дума е произволно заменена с думата "отново", за да се означи нравственото прераждане на човека. Думата "anothem" значи не "отново", а "свише", както е преведено в Евангелието на руски, славянски, латински и др. езици. "Свише" ще рече - от Бога, от Св. Дух, Който се предава в тайнството Кръщение.
5 Epist. s. XI, 16, 6.
6 Pastor Simil, IX, 3, 16.
7 Сектантите, които често се спират на Тертулиан в защита на своето лъжеучение, кръщават с едно потапяне въпреки неговото учение за трикратното потопяване и учението на другите отци и учители от първите векове на християнството.
8 Adv. Prax., 26.
9 Orat. Catech. II, 4.
10 Ad. Amphiloch. de spirit., 15.
11 Ad. illummin catech.
12 De fid. Orthodox IV, 9.
13 Orat. Catech., III, 8.
14 VII, 3.
15 Adv. haeres. III, 17, 2.
16 Comment in epist. ad Rom. V, 6; in Luc homil. 14.
17 124 прав.
18 In haebr. hom. XI, 3.
19 In haebr.VI, 6.
20 De fid orthod. IV, 9.
21 Чл. 15 и 16.
Издание на Св. Синод на Българската Православна Църква, 1923 година
Виж също:
Лавров стана за смях -само за часове шве...
Интервю с Леонид Радзиховский - само за ...
2. утешение
3. за децата
4. библиотека за дечица
5. уродив ради Христа
6. аутсайдери
7. за младите
8. православен каталог
9. muguet blanc
10. български светии
11. църковни сайтове
12. Жития на светиите - Чети-Минеите на св. Дм. Ростовски
13. jeanne d'arc
14. grenouille verte
15. за науката за смъртта - от П. Калиновски
16. шахмат в рая
17. добротолюбие
18. за молитвата
19. Светици с името Виктория в Православната църква
20. Бог е любов
21. да възпиташ християнче
22. църковен вестник
23. икони света гора.зограф
24. православен свят
25. всемирно православие
26. момкови сълзи
27. света гора зограф
28. Свети места вж загубените софийски храмове
29. Душата след смъртта - Йеромонах Серафим Роуз
30. Архимандрит Серафим (Алексиев) — Духовно наследие