Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.12.2014 04:01 - Св. Йоан Кронщадски Чудотворец
Автор: sourteardrop Категория: Изкуство   
Прочетен: 2841 Коментари: 2 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 image

imageimage

Живот и прослава: image

Виж също:

 

 

Църковни песнопения Тропар, глас 1

Православныя веры поборниче, земли Российския печальниче, пастирем правило и образе верным, покаяния и жизни во Христе проповедниче, Божественных тайн благоговейный служителю и дерзновенный о людех молитвениче, отче праведный Иоанне, целителю и предивный чудотворче, граду Кронштадту похвало и церкви нашея украшение, моли Всеблагого Бога умирити мир и спасти души наша.

Поборник за православната вяра, за Руската земя скърбящ, 
пример за пастирите, образ на верните, 
проповедник на покаяние и живот във Христа, за хората дръзновен молител, 
праведни отче Иоанне, церителю и най-дивен чудотворецо, 
хвала за град Кронщадт и украса за нашата църква, 
моли Всеблагия Бог да умири света и да спаси душите ни.

Кондак, глас 3

Днесь пастырь Кронштадтский предстоит престолу Божию и усердно молит о верных Христа пастыреначальника, обетование давшаго: "Созижду церковь Мою и врата адова не одолеют ей".

Днес Кронштадтският пастир, застанал пред престола на Бога, 
усърдно моли за верните Христа, пастироначалника, Който е дал обещание: 
"Ще съградя църквата Си, и вратите адови няма да й надделеят".

 

 




Гласувай:
2



1. sourteardrop - Странната молитва
20.12.2014 04:14
Баща ми се отнасяше с голямо предубеждение към о. Йоан Кронщадски. Обясняваше неговите чудеса и необикновената му популярност с хипноза, с невежеството на хората около него, с истерия и други подобни.

Живеехме в Москва, баща ми работеше като адвокат. По онова време навърших четири години, бях единствен син и носех името на баща си - Сергей. Родителите ми ме обичаха безумно.

Баща ми често пътуваше до Петербург по дела на клиенти. И този път замина за два дни и както обикновено, отседнал у брат си Константин. Заварил брат си и снаха си разтревожени - малката им дъщеря Леночка била болна. Болестта ù била тежка и макар че ù било поолекнало, те поканили о. Йоан у тях да отслужи молебен. Очаквали го да пристигне всеки момент.

Баща ми се присмял и отишъл в съда, където се гледало дело на негов клиент. Когато се върнал към четири часа следобед, заварил пред къщата на брат си шейна с два коня и огромна тълпа. Разбрал, че е пристигнал о. Йоан. Едва си пробил път до входа, влязъл и минал в стаята, където отецът вече служел молебен. Баща ми застанал отстрани и с любопитство взел да наблюдава прочутия свещеник. Много го учудило това, че о. Йоан набързо прочел сложения пред него за поменаване лист с името на болната Елена, а после коленичил и горещо започнал да се моли за някакъв непознат тежко болен младенец Сергий. Дълго се молил за него, после благословил всички и си заминал.

- Този е направо ненормален! - възмущавал се след това баща ми. - Поканили сте го да се помоли за Елена, а той през цялото време измолваше някакъв си неизвестен Сергий!- Но Леночка е вече почти здрава... - плахо възразявала снаха му в желанието си да защити уважавания от цялото семейство свещеник.

През нощта баща ми си заминал за Москва. Влизайки на другия ден вкъщи, той бил поразен от царящия там безпорядък, а като видял измъченото лице на майка ми, се уплашил:

- Какво става тук?

цитирай
2. sourteardrop - ---
20.12.2014 04:15
- Мили мой, сигурно влакът ти още не е бил излязъл от Москва, когато Серьожа се разболя. Вдигна температура, получи гърчове, повръщаше. Повиках Пьотър Петрович, но той не можа да разбере какво му е и помоли да се свика консилиум. Исках веднага да ти телеграфирам, но не можах да намеря адреса на Костя, а на Серьожа му ставаше все по-зле и по-зле. Трима лекари не се отделяха от леглото му цяла нощ и накрая казаха, че състоянието му е безнадеждно. Какво преживяхме само!!! Никой не легна да спи, защото на детето му ставаше все по-лошо, а аз от тревога бях загубила ума и дума. Но вчера след четири часа следобед, то изведнъж взе да диша по-спокойно, температурата спадна и то заспа. После му стана още по-добре. Лекарите нищо не могат да разберат, аз - още по-малко. Сега Серьожа е само отпаднал, но вече яде и в момента си играе с мечето в леглото.

Слушайки разказа на моята майка, баща ми навеждал глава все по-ниско: ето за кой тежко болен младенец Сергий се е молил тъй горещо о. Йоан Кронщадски предишния ден.

Из сборника "Чудеса на Православната вяра"
Православно издателство :"Св. апостол и евангелист Лука“. © ЕТ :"Екатерина Ангелова“
Православно слово
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sourteardrop
Категория: Изкуство
Прочетен: 4650910
Постинги: 5200
Коментари: 2777
Гласове: 1234
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930