Постинг
08.08.2013 09:51 -
за болестите на този свят и за съвършенството
Автор: sourteardrop
Категория: Изкуство
Прочетен: 662 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 09.08.2013 15:03
Прочетен: 662 Коментари: 0 Гласове:
2
Последна промяна: 09.08.2013 15:03
Несъмнено е, че и физиката, и психиката на обикновения среден индивид, когото приемаме за здрав, е непрекъснато балансиране, неустойчиво равновесие в крайности, откъдето идват и всички болести. Този баланс е съпроводен от постоянни сривове и в крайна сметка е последван от неминуемата катастрофа в смъртта. Това има особено значение предвид факта, че човекът е обществено животно (ζῶον πολιτικόν), постоянно сблъскващо се и съжителстващо със себеподобни, върху които веднага се отразяват и най-дребните елементи от този баланс. Може да се каже, че здравата (а всъщност полу- или изцяло болна) човешка личност е и постоянен източник, и обект на най-различни болезнени (патогенни) взаимодействия, като се почне с нашите най-близки и се свърши с непознатите на улицата и в обществото въобще. От дребните житейски караници, неприятности, грубости – явни или скрити – от завистта, злобата, користта, алчността, тщеславието, гнева, безразличието, небрежността и разсеяността до грандиозните и кървави престъпления в обществен и държавен мащаб, които отнасят в гроба наведнъж милиони жертви, а останалите живи подлагат на жестоки мъки – във всички времена и пред лицето на всеки е този обществено-индивидуален обмен на зли дарове на тъмната сила, научила човека да познава доброто и злото и да бъдат „като боговете”. Греховете и съпровождащите ги болести и смърт наистина се превърнаха в някаква втора природа за човека, но да се мисли за естествено избавление от тях е безумие – зла и глупава утопия. Христовата истина учи, че спасението вече е извършено, необходимо е само да бъде прието с вяра и истински да се влезе в обществото на светците (разбирайки термина в неговия древнохристиянски смисъл), в Църквата, която не просто самата е свободна от греха, но лекува от него – в тази Църква, Невеста Христова, вън от която няма спасение, т. е. вечен живот, тъй като само в нея е Жизнеподателят Господ Бог и само в нея ни е предоставена възможност за неизтребваща среща със Съществуващия.
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 1233
Блогрол
1. тавор - читалня
2. утешение
3. за децата
4. библиотека за дечица
5. уродив ради Христа
6. аутсайдери
7. за младите
8. православен каталог
9. muguet blanc
10. български светии
11. църковни сайтове
12. Жития на светиите - Чети-Минеите на св. Дм. Ростовски
13. jeanne d'arc
14. grenouille verte
15. за науката за смъртта - от П. Калиновски
16. шахмат в рая
17. добротолюбие
18. за молитвата
19. Светици с името Виктория в Православната църква
20. Бог е любов
21. да възпиташ християнче
22. църковен вестник
23. икони света гора.зограф
24. православен свят
25. всемирно православие
26. момкови сълзи
27. света гора зограф
28. Свети места вж загубените софийски храмове
29. Душата след смъртта - Йеромонах Серафим Роуз
30. Архимандрит Серафим (Алексиев) — Духовно наследие
2. утешение
3. за децата
4. библиотека за дечица
5. уродив ради Христа
6. аутсайдери
7. за младите
8. православен каталог
9. muguet blanc
10. български светии
11. църковни сайтове
12. Жития на светиите - Чети-Минеите на св. Дм. Ростовски
13. jeanne d'arc
14. grenouille verte
15. за науката за смъртта - от П. Калиновски
16. шахмат в рая
17. добротолюбие
18. за молитвата
19. Светици с името Виктория в Православната църква
20. Бог е любов
21. да възпиташ християнче
22. църковен вестник
23. икони света гора.зограф
24. православен свят
25. всемирно православие
26. момкови сълзи
27. света гора зограф
28. Свети места вж загубените софийски храмове
29. Душата след смъртта - Йеромонах Серафим Роуз
30. Архимандрит Серафим (Алексиев) — Духовно наследие